Fandom

Barbero Cirujano

Redirigido desde Barbero cirujano

5.540páginas en
el wiki}}
Crear una página
Comentarios0 Compartir

Barbero cirugano.jpg
"Esto no dolerá nada. Sin embargo, es posible que desee morder esta correa de cuero antes de empezar."
Barbero cirujano anónimo

Los barberos cirujanos curan de forma dolorosa pero eficaz al pueblo llano del Imperio. No están tan adiestrados como los galenos (de ahí que los galenos pertenezcan a un gremio distinto), pero saben bastante de anatomía. Aunque también afeitan y cortan el pelo, son más conocidos por las sangrías, operaciones y amputaciones. Los barberos cirujanos llevan una gran variedad de cuchillas afiladas, desde pequeños escalpelos hasta sierras enormes. Tienen herramientas aún más siniestras para el más odiado de sus pasatiempos: la odontología.

Muchas embarcaciones grandes cuentan con un barbero cirujano como parte de la tripulación; también es frecuente encontrarlos en pueblos y ciudades.

Tercera edición pendiente traducir Editar

Followers of Shallya do what they can to assuage the ills and injuries of the people of the Empire, but they can only work so many miracles. Many towns in the Empire have no access to Shallyan temples, and temple hospices in the larger cities lack the facilities to deal with everyone who comes in need of healing. There are also those who are reluctant to deal with followers of Shallya for reasons of shame, or who wish to avoid the eyes of anyone in a position of authority. They prefer the anonymous ministrations of back-alley surgeons.

So despite the presence of miracle healers in the Empire, there is still a living to be made for those who take a down-to-earth approach to healing. Barbersurgeons typically have little to no formal training in medicine, but they know enough about first aid and simple remedies to treat common complaints. Barber-surgeons provide rough and ready healing to their patients, usually treating trivial complaints such as fevers, rotten teeth, cuts, and scrapes. In times of war or plague, barber-surgeons may be called upon to deal with mangled limbs or to restore unbalanced humours through bloodletting. When business is slow, they can still rely on a steady stream of customers in need of a shave and a haircut.

When times are hard, barbersurgeons often take up a travelling lifestyle. For example, ships’ captains and the organisers of expeditions rarely command the resources to have a priestess of Shallya or a qualified physician as a part of their crew, and so offer contracts to barber-surgeons. Some barber-surgeons even get a taste for exploration and join parties of adventurers, who usually appreciate their medical talents.

Typical Trappings: A barber-surgeon will carry the tools of his trade, such as pliers, scalpels, scissors, jars containing medicinal leeches, a clyster syringe for administering enemas, a straight razor for removing beards, and a saw for removing limbs. Some considerate barber-surgeons might possess pain-killing drugs such as tincture of black lotus, but most forego the expense.

Afiliaciones Editar

Barbero cirujano a color.jpg

Los barberos-cirujanos están estrechamente regulados por sus gremios, que son, a su vez, regulados por las autoridades locales. Cuando se considera que los barberos-cirujanos tienen navajas de afeitar en las gargantas de ciudadanos honestos en su día a día, esto es fácil de entender. En muchos lugares, la práctica como barbero-cirujano sin la autorización del gremio cuenta como asalto con arma, un delito que a menudo conlleva la pena de muerte. Esto hace que la expulsión del gremio de cirujanos sea una amenaza muy grave para sus miembros.

En la mayoría de lugares, el gremio de cirujanos está estrechamente controlado por un pequeño grupo de familias que controlan cuidadosamente la admisión en su círculo. Algunos están principalmente interesados en alejar la competencia, y por lo tanto muy pocos admiten nuevos miembros. Otros requieren que los miembros ordinarios paguen una gran parte de sus ingresos al gremio, y en última instancia a los maestros que los dirigen. Incluso otros requieren que los miembros transmitan la información que escuchan mientras afeitan, o los detalles de las lesiones que se les pide tratar. Los gremios que recopilan información pueden transmitirla a las autoridades, el crimen organizado, cultos del Caos, o todo lo anterior.

Los requisitos del gremio significan que casi siempre hay demanda de los servicios de barberos-cirujanos ajenos al gremio. Podrían ser más baratos, o más capaces de guardar un secreto. Los gremios son activos para atrapar a estos esquiroles y entregarlos a las autoridades para el castigo. Sin embargo, en algunos casos pueden permitirles seguir operando, a cambio de información.

Los barberos-cirujanos deben o bien hacer frente a las demandas poco razonables de los gremios, o asegurarse de que los gremios no los descubren.

ORIGINAL:

Barber-surgeons are closely regulated by their guilds, that are, in turn, regulated by the local authorities. When you consider that barbersurgeons hold razors to the throats of honest citizens on a daily basis, this is easy to understand. In many places, practising as a barber-surgeon without guild authorisation counts as assault with a weapon, a crime that often carries the death penalty. This makes expulsion from the surgeons guild a very serious threat for its members.

In most areas, the surgeon’s guild is tightly controlled by a small group of families who carefully control admission into their circle. Some are primarily interested in keeping competition down, and thus admit very few new members. Others require ordinary members to pay a very large portion of their income to the guild, and ultimately to the controlling masters. Still others require members to pass on information they hear while shaving, or the details of the injuries they are asked to treat. Guilds that gather information may pass it on to the authorities, organised crime, chaos cults, or all of the above.

The guild conditions mean that there is almost always demand for the services of unguilded barber-surgeons. They might be cheaper, or better able to keep a secret. Guilds are active in hunting down these blacklegs and turning them over to the authorities for punishment. However, in some cases they might offer to allow them to continue operating, in return for information.

Barber-surgeons must either deal with the guilds’ unreasonable demands, or make sure that the guilds never discover them.

Hechos Poco Conocidos Editar

De acuerdo con un decreto Imperial de la época de Magnus el Piadoso, cualquier supuesta mutación física debe ser examinada por un barbero-cirujano o médico acreditado, para confirmar que no es natural, antes de que se ejecute al mutante. El decreto no ha sido derogado, pero casi siempre es ignorado, ya que la naturaleza no natural de la mayoría de las mutaciones es obvia. La ejecución de un mutante sin una inspección es, sin embargo, todavía ilegal técnicamente.

La mayoría de los barberos-cirujanos se niegan a trabajar cuando Morrslieb está llena, explicando que la navaja se desliza con demasiada frecuencia cuando la Luna Caos mira hacia abajo.

ORIGINAL:According to an Imperial decree of the time of Magnus the Pious, any alleged physical mutation should be examined by an accredited barber-surgeon or physician, to confirm that it is not natural, before the mutant is executed. The decree has never been repealed, but it is almost always ignored, as the unnatural nature of most mutations is obvious. Executing a mutant without an inspection is, however, still technically illegal.

Most barber-surgeons refuse to work when Morrslieb is full, saying that the razor slips far too often when the Chaos Moon looks down.

FuentesEditar

  • Warhammer Fantasy JdR: Career Compendium (2ª Ed. Rol).
  • Warhammer Fantasy JdR: Guía del Jugador (3ª Ed. Rol).

Wiki al azar