Fandom

Peregrino de batalla

6.038páginas en
el wiki
Crear una página
Comentarios0 Compartir
Peregrino de batalla por Pat Lobokoy.jpg
"Milord bequeathed unto me this relic for my honored service. Failure to serve me, and through me his Holiness, shall reveal what holy powers this gauntlet shall visit upon thy sorry skull."
Peregrino de batalla anónimo

Los peregrinos de batalla son peregrinos del Grial que han sobrevivido durante algún tiempo siguiendo a su caballero del Grial. Como resultado, se han convertido en luchadores competentes. En la mayoría de los casos, también admiran a dicho caballero y veneran a la Dama del Lago con más fervor aún, pues han visto de lo que es realmente capaz la flor y nata de la caballería bretoniana.

Los peregrinos de batalla son los líderes vigentes de los grupos de peregrinos del Grial, pues el caballero del Grial jamás se rebaja a dar órdenes a morralla campesina. A algunos peregrinos del Grial les molesta tener que recibir órdenes de alguien que no es mejor que ellos, por lo que a menudo los peregrinos de batalla han de imponer el orden por la fuerza. Los peregrinos del Grial más sabios comprueban que sus posibilidades de supervivencia aumentan considerablemente si hacen lo que les ordenan los peregrinos de batalla. 

Tasks of PeaceEditar

In the simplest sense, battle pilgrims leads pilgrims into battle alongside their Grail Knight, emboldening their brothers-in-arms. However, a battle pilgrim must also protect his Grail Knight from the zealous predations of his own followers. Grail pilgrims claim anything from a discarded clout to bedstraw left after breaking camp. True battle pilgrims keep such craven behaviour out of their lordship’s sight (and punish those who usurp their rightful first refusal of such holy relics).

Battle pilgrims also have a host of mundane roles in their Grail Knight’s service, such as ordering the breaking or making of camp, acting as a knight’s aide or squire as needed, assigning followers to work as grooms for any horses in the retinue and the like. One of the more bizarre roles, however, is the privilege to bear the company’s reliquae – the corpse of a Grail knight who fell in battle during his quest, carried along in a decorated waincart. This is a fiercely contested honour, as the reliquae is oft considered the ultimate symbol of their devotion and fidelity to the Lady of the Lake.

ImágenesEditar

Fuente Editar

  • Warhammer Fantasy JdR: Caballeros del Grial (2ª Ed. Rol),
  • Warhammer Fantasy JdR: Career Compendium (2ª Ed. Rol).

También en Fandom

Wiki al azar